Det serviceniveau din webshop måske mangler

12. november 2015

Billede har ikke nogen beskrivelse

Vores videomand har netop lagt den digitale saks fra sig og er klar med en forhåbentlig interessant video om e-mærkets køberbeskyttelse. Videoen tager udgangspunkt i den konkrete handel, der tidligere på året udløste første udbetaling af køberbeskyttelsen. Den illustrerer ganske godt, hvordan det faktisk kan vise sig at være en fordel for både webshop og kunde. Du finder videoen herunder, og så slipper du altså ikke for at få et par bevingede ord, om hvorfor køberbeskyttelsen er så pokkers godt et redskab for de e-mærkede webshops, med på vejen.

En løsning på sager i gråzonen

Køberbeskyttelsen blev introduceret 17. marts 2015 og er den eneste af sin slags på det danske nethandelsmarked. Køberbeskyttelsen dækker kunder, som køber fysiske varer på e-mærkede webshops med op til 10.000 kroner per handel, og er et ekstra serviceniveau, de e-mærkede shops kan tilbyde deres kunder. Det er ikke blot en fordel for kunderne. Det er nemlig langt fra usædvanligt, at de problemstillinger, der opstår i relationen mellem webshops og deres kunder, befinder sig i juridiske gråzoner, hvor både køber og sælger kan siges at have ret. Den udfordring er køberbeskyttelsen med til at løse.

Noget du giver til dine kunder

Vi oplever af og til webshops, der er nervøse for, om det at skilte med køberbeskyttelsen er det samme som at fortælle potentielle kunder, at noget formentlig vil gå galt med handlen. Intet kunne være mere forkert. Som webshop bør man se på køberbeskyttelsen, som man gør på BygGaranti ordningen, hvor det at en håndværker er medlem skaffer flere kunder i butikken, ikke færre.

Er man ikke bekymret for at miste sine penge, mindskes afstanden og øges tilliden mellem kunden og webshoppen. Så enkelt kan det siges. Derfor er en økonomisk sikring da også en service, som 90 pct. af de danske netkunder efterspørger. Som webshop er det af samme årsag vigtigt, at du bruger køberbeskyttelsen aktivt i dine markedsføringstiltag. Du skal ganske enkelt fortælle dine kunder, at det er en ekstra service, du har valgt at give til dem.

Tror du ikke på os, så håber jeg, at Morten Melballe, indehaver af Rigtigkaffe.dk, i videoen ovenfor kan overbevise dig.

©2024 emaerket.dk