Om e-mærket

e-mærket udvider med brugerbedømmelser

30. maj 2016

Billede har ikke nogen beskrivelse

Med lanceringen af to helt nye produkter, vi kalder dem add-ons til e-mærket, gør vi det nu endnu nemmere for forbrugerne at vælge præcis den webshop, som er den rette for dem. Lanceringen betyder samtidig, at e-mærket går fra kun at være en uvildig tredjepart, til nu også at inddrage forbrugerne. Vi kalder de nye produkter for kundescore og fragtscore, og de kan tilkøbes seperat eller som en samlet pakke via medlemsportalen Mit e-mærke.

Hvad er e-mærkets kundescore?

Kundescoren går fra 0 til 10 og udregnes på baggrund af forholdet mellem antallet af tilfredse og utilfredse bedømmelser de seneste 12 måneder. Kun de kunder, der har bedømt deres købsoplevelse tæller med, og alle kunder spørges på samme måde – Er du tilfreds eller utilfreds?

Sådan udregnes e-mærkets kundescore

Vi tror på vores system, og vi tror på, at man når længst med at lægge tingene åbent og ærligt frem. Derfor deler vi gerne udregningen bag kundescoren. Den kan du se herunder. Ingen hokus pokus, men det er nok mest interessant, hvis man er lidt nørdet anlagt.

Udgangspunktet er, at hvis alle shoppens bedømmelser er positive, giver det en score på 10, mens en webshop med udelukkende negative bedømmelser får en score på 0. Hvor imellem de to yderpunkter, shoppen lander, afgøres ved at sammenholde forholdet mellem den samlede bedømmelsesmængde og antallet af positive anmeldelser, og herefter gange med 10. Her er to eksempler:

Webshop A har 137 bedømmelser, hvoraf alle er positive
((137-0)/137)*10 = 10

Webshop B har 137 bedømmelser, hvoraf 120 er positive, og 17 er negative
((137-17)/137)*10 = 8,8

Vil du vide mere om e-mærkets nye produkter, så tjek videoen herunder

©2024 emaerket.dk