Interflora: 20 år som medlem af e-mærket

Solen skinner fra en næsten skyfri himmel, da vi møder Zvi Goldstein, CMO hos Interflora, foran deres hovedkontor i Vallensbæk. Anledningen er, at Interflora lige som e-mærket har 20 år jubilæum. Som medlem af e-mærket. Noget der faktisk gør verdens største leverandør af blomster, Interflora, til verdens ældste medlem af e-mærket.

“Da e-mærket bliver etableret, hopper Interflora hurtigt på, fordi blåstemplingen i et marked, hvor der ikke er fuld kontrol og tillid, var nødvendig. “

Læs mere Se video

Interflora var med e-mærket fra starten

“Da e-mærket bliver etableret, hopper Interflora relativt hurtigt på, fordi blåstemplingen i et marked, hvor der ikke nødvendigvis er fuld kontrol og tillid, var nødvendig”, fortæller Zvi Goldstein.

Det var altså nødvendigt for Interflora at være e-mærket lige fra starten, da e-handelsmarkedet, som Zvi selv kalder det, kan være lidt af et ’cowboydermarked’. Folk spiller ikke nødvendigvis efter de samme regler, og derfor var det godt at have e-mærket på Interfloras site som et mærke, der kunne cementere tilliden til virksomheden. Men selvom Interflora nu er en stor spiller på det danske e-handelsmarked, er nødvendigheden af e-mærket ikke blevet mindre. Det går nemlig rigtig stærkt nogle gange, og så er det godt at have nogen, som hiver en i ørene en gang imellem.

“Når hjulene kører, og man er en e-commerce, hvor det handler mere om udvikling end drift, og hvor man gerne vil være på forkant med tingene, så er det ikke nødvendigvis alting, man lige når. Og så er det superfedt for os, at vi proaktivt én gang om året i hvert fald, bliver kontaktet og får gennemgået webshoppen fra enden til anden.”

Og lige præcis det, at e-mærkets jurister proaktivt kontakter sine medlemmer for at vejlede dem i de mange regler, der er på e-handelsområdet, fortæller Zvi Goldstein er fantastisk. Det kan nemlig ske, at man mangler noget på sit site, har skrevet noget forkert eller formuleret noget, som kan være svært for forbrugerne at forstå. Og der er det rart at have nogen, der hjælper.

Zvi Goldstein

CMO, Interflora

Vores juridiske eksperter hjælper

“Så det at have en udstrakt arm fra nogen, der rent faktisk er eksperter på området, sætter sig ind i det, holder sig konstant up to date og hjælper os med at gøre det samme, det er fantastisk”, siger Zvi Goldstein.

Selvom der er gået 20 år siden Interflora blev medlem af e-mærket og siden e-mærket blev stiftet af Erhvervsministeriet med støtte fra en lang række toneangivende organisationer, er e-mærkets rolle og vigtighed ifølge Zvi Goldstein stadig lige så afgørende, som den var fra tyve år siden.

“e-mærkets rolle på det danske e-handelsmarked i dag er vigtig. Den er vigtigt for e-commercevirksomheder, så de kan holde sig up to date og være sikre på, at de er juridisk compliant og ikke vildleder forbrugerne ubevidst.”

“e-mærkets rolle på det danske e-handelsmarked i dag er vigtig. Den er vigtig over for forbrugerne, så de har tillid til de sites, de handler på, og den er vigtigt for de e-commercevirksomheder, som er derude, så de kan holde sig up to date og være sikre på, at de er juridisk compliant og ikke vildleder forbrugerne ubevidst, som man eksempelvis nogle gange godt kan komme til.”

Kontakt os

Er din webshop endnu ikke e-mærket?

Kontakt vores erhvervskonsulenter og høre mere om alle fordelene ved et medlemsskab af e-mærket:

©2020 emaerket.dk