e-mærket forbedrer konverteringsraten med 6 %

22. april 2010

Helt i tråd med en kundeundersøgelse fra SAXO.com tidligere på året, viser helt nye tal fra en A/B test på CoolStuff.dk at det betaler sig at have en e-mærket webshop.

A/B testen blev igangsat midt i januar og betyder, at halvdelen af de indtil nu ca. 62.000 besøgende på CoolStuff.dk er blevet vist en udgave af hjemmesiden uden e-mærket, mens den anden halvdel er blevet vist en udgave med, og resultatet til at tage og føle på. Således stiger antallet af brugere der efterfølgende foretager en købshandling med 8 %, hvis de er blevet vist den e-mærkede side.

Opgjort i kroner og ører betyder flere køb naturligvis en øget omsætning, men hvad der er ligeså vigtigt, er den effekt en forbedret konverteringsgrad har på markedsføringsbudgettet. Hvor CoolStuff.dk tidligere, via markedsføring på Google, betalte $7,50 per nye kunde uden e-mærket, betaler de med e-mærket nu kun $6,96.

"For os som webshop, er det enormt vigtigt at flest mulige af dem der kommer ind på vores hjemmeside, også køber vores produkter. En høj konverteringsgrad reducerer vores markedsføringsomkostninger og e-mærket er med til at øge vores konverteringsgrad", siger Anders Lorenzen Andersen, Country Manager hos CoolStuff.dk.

©2024 emaerket.dk