Er nye e-mærke krav en fordel for forbrugere?

Når e-handelsfonden introducerer nye retningslinjer for e-mærket, sker det naturligvis med det formål at forbedre de eksisterende. e-mærket hører uløseligt sammen med nethandel, og når nethandelsmarkedet helt naturligt forandres, så skal e-mærket selvfølgelig følge med.

Nøgleordene for de nye retningslinjer er information, gennemskuelighed og sikkerhed, og det kommer forbrugerne til gode på en lang række områder både før, under og efter handlen. Disse fordele har vi samlet et par eksempler på her:

Klar besked om netbutikkens kundeservice - I de nye retningslinjer skal de e-mærkede virksomheder oplyse hvornår netbutikkens telefon besvares, og hvor lang svartid der er på e-mails. Samtidig vil der altid være en tydelig henvisning til e-handelsfondens Forbruger Hotline/tvistløsning.

Du kan følge din sag, hvis du fortryder eller reklamerer - Sender du en vare retur til en e-mærket netbutik, vil du modtage en mail, når netbutikken har modtaget de returnerede varer. Herefter vil du blive oplyst om den videre proces I behandlingen af reklamationen/fortrydelsen. Du har derfor altid mulighed for, at følge med I hvor langt din sag er I processen.

Klik her hvis du vil læse om fordelene ved de nye retningslinjer.