Ny afgørelse: Fysisk butik bundet af oplysninger givet på netbutikken

Ny afgørelse fra Forbrugerklagenævnet har betydning for alle, der driver en fysisk butik ved siden af deres netbutik. Afgørelsen slår nemlig fast, at man som erhvervsdrivende, kan blive bundet i sin fysiske butik, af et løfte givet på netbutikken.

I den konkrete sag, der ligger til grund for afgørelsen, oplyste netbutikken i en fast grafik på en underside om deres fysiske butik, at man som forbruger havde 14 dages fortrydelsesret. Forbrugerklagenævnet vurderede på baggrund af denne grafik, at køber med rette kunne gå ud fra, at de 14 dage også gjaldt ved køb i den fysiske butik, og at det således var muligt at fortryde købet.

Let løsning på problemet

Løsningen på problemstillingen er i de fleste tilfælde er ganske simpel. I den konkrete sag, har netbutikken nu tilføjet en sætning om, at de 14 dages fortrydelsesret kun gælder ved online handler.

Har du også både en netbutik og en fysisk forretning, bør du derfor gå dine tekster i gennnem for at sikre dig, at du ikke også risikerer at blive bundet af løfter, du ikke tror du har givet.

Få hjælp til juraen

Husk, at du som e-mærket netbutik, har fri adgang til vores team af jurister, der hver dag sidder klar med svar på dine spørgsmål. Så har du spørgsmål til ændringer på din netbutik eller barsler du med et nyt markedsføringstiltag, som du gerne vil have os til at kigge på, så ringer eller skriver du bare.

Sådan kontakter du e-mærkets medlemsservice