Danskernes foretrukne netbutik er e-mærket

10 e-mærkede netbutikker er blandt de mest populære i Danmark. Det viser FDIH’s årlige e-handelsanalyse for 2013, der netop er blevet udsendt. Tallene er opgjort i antallet af handler.

Top 20netbutikker 


Øverst på listen findes Saxo.com, der er røget til tops med en vækst på 37,5% i forhold til 2012. Hos Saxo er man stolte over at blive kåret som den mest populære netbutik.

”Hos SAXO.com arbejder vi hårdt for at gøre det nemt at finde og købe en bog, vi har lav fragt, nem betaling og intet betalingsgebyr på Dankort”, fortæller administrerende direktør Jørgen Balle Olesen.

Ifølge FDIH’s undersøgelser er netop disse parametre afgørende for, om danskerne vælger at gennemføre en købsproces på nettet. I 2012 angav 22 % af de adspurgte, at fragten var for dyr, mens tallet var steget til 45% i 2013. Leveringsomkostninger er dermed gået hen og blevet et konkurrenceparameter, som netbutikker bør tage alvorligt.
 

VIDEO: Sådan arbejder Saxo.com med konverteringsoptimering.
 

Øvrige tal fra Dansk E-handelsanalyse

  • 10 % af danskerne angiver, at attraktive tilbud sendt via e-mail, giver dem lyst til at vende tilbage til en netbutik.
     
  • 7 ud af 10 de nethandlende forlader købsflowet uden at gennemføre købet. Årsagen er blandt andet, at en stor del af kunderne bare er på ”vindueskiggeri” og derfor efterlader varer i den virtuelle indkøbskurv, når de klikker videre.
     
  • 88 % af de adspurgte beholder varerne, de køber på nettet. Returraten er dermed meget lav, og det er oftest varer i kategorien tøj, sko og smykker, som danskerne fortryder.

 

Læs mere om FDIH's E-handelsanalyse her