Ny forbrugeraftalelov på vej - sådan overholder du den

Den 13. juni i år træder en ny forbrugeraftalelov i kraft. De væsentligste ændringer, for dig der driver netbutik, handler om kundens fortrydelsesret og din håndtering af returvarer. Derudover stiller den nye lov en række skærpede krav til, hvilke informationer du har pligt til at oplyse både før og efter en handel.

Her på emaerket.dk kan du i vores FAQ om den nye forbrugeraftalelov finde svar på nogle af de ofte stillede spørgsmål og blive klogere på, hvordan du implementerer de nye regler på din netbutik. Som e-mærket netbutik har du desuden mulighed for at kontakte vores hotline på tlf. 44 85 85 94, hvis du har spørgsmål til den nye lov, som du ønsker at tale med en jurist om.

e-mærkets FAQ giver dig svar på:

  • Hvordan du undgår 12 måneders fortrydelsesret
  • Hvad du har pligt til at oplyse om din virksomhed og kundens fortrydelsesret
  • Om det virkelig kan passe, at loven gør det muligt for forbrugere at returnere brugte varer

 Du kan finde vores FAQ om den nye lov her