Case studie

Sådan boostede Adtention deres kunders konverteringsrater med e-mærket Reviews

Efter 3 splittests med overvældende resultater anbefaler Adtention nu
e-mærket Reviews til alle deres kunder.

+2,35%

første splittest

+7,13%

anden splittest

+5,80%

tredje splittest

Naturlig skepsis fra Mathis

Da vi i foråret 2025 rakte ud til Mathis Birch fra Adtention, var det tydeligt, at han var præget af en… naturlig skepsis omkring e-mærkets værdi.

e-mærket var nok ikke ligefrem top-of-mind, når det gjaldt CRO-arbejdet med mine kunders webshops. Jeg tilskrev det ganske simpelt ikke den samme værdi som andre faktorer.

Okay, den der gjorde ondt. Og vi skal da være ærlige at indrømme, at e-mærkets værdi for webshops måske har været lidt for fluffy. Vi har haft et stærkt link til nye webshops og været uvurderlige ift. at bekæmpe svindel og beskytte brands. Men den direkte effekt på omsætningen har været mindre synlig.
 
Men det var ændret nu – eller det håbede vi i hvert fald. For vi havde netop færdigudviklet vores nye anmeldelsesplatform, e-mærket Reviews. Og hvad gør man, når man er sikker på, at ens produkt holder? Vi tilbød selvfølgelig at køre splittest på det.
 
Men Mathis ville ikke gøre det nemt for os. Så det blev ikke en test af, hvad effekten var af at implementere e-mærket Reviews. Næ, det blev en test af, hvordan vi klarede os ift. en anden allerede implementeret anbefalingsplatform med mørkegrønne tendenser.
 
Så der var lidt sved på panden, da vi igangsatte testen – og målet var da også bare, at e-mærket Reviews skulle klare det lige så godt som det eksisterende, da vi som non-profit var et klart billigere alternativ ift., hvad Mathis’ kunder ellers betalte.

3 splittests der gjorde forskellen

+2,35%, +7,13% og +5,80% bedre konverteringsrate end konkurrenten. Jeg tror aldrig, at jeg har trykket F5 så mange gange, som mens testene kørte, for det overgik alle vores forventninger. Og vigtigst af alt – det overgik også Mathis forventninger.
 
Alle 3 test havde omkring 30.000 besøgende hver fordelt på 2 varianter og langt over 1.000 konvertering på hver variant. Så det var på et solidt grundlag at Mathis endte med at kalde det en no-brainer at få skiftet til e-mærket Reviews.

Jeg må bare sige, at det er imponerende, den turn-around e-mærket har haft gang i. Fra at være noget jeg knap nok overvejede til mine kunder, er det blevet en no-brainer i mit CRO-arbejde. Jeg er også kommet til at love dem en “brunner” næste gang, jeg er i København…

Klar til flere konverteringer?

Hvis du tænker, at dine kunders forretning også kunne bruge lidt flere konverteringer, så kan du her blive klogere på, hvordan e-mærket Reviews skaber flere salg.
 
Kan du slet ikke vente med at komme i gang, så kan du tilmelde en webshop med det samme (Mathis har valgt Plus-medlemskab til alle sine kunder) eller kontakte os her, hvis der er noget, vi kan hjælpe med eller du mangler svar på.

Klar til flere konverteringer?

Vi hjælper med at skabe succesfulde danske webshops. Tag en snak med en af vores dygtige konsulenter om, hvorfor e-mærket er det helt rigtige for dig. Og hvis du slet ikke kan vente, så kan du selvfølgelig også tilmelde dig her på siden.

Kontakt os

Vil du kontaktes af en af vores konsulenter vedrørende medlemskab?

Udfyld formularen her:

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, vejledninger og guides til e-handel og sikker shopping samt markedsføring. Vi sender 2-3 gange om måneden og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Læs vores persondatapolitik for tilmelding til nyhedsbrev her.

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage.