Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Hvorfor e-mærket er vigtigere end nogensinde før – et interview med e-mærkets direktør
Det har budt på udfordringer for webshops, der sælger tobak og alkohol, at gennemskue helt, hvordan man overholder myndighedernes krav til skiltning.
Så meget betyder produktanbefalinger for jeres kunder
Dansk Industris e-commerce tracker for Q1 peger på, at der er noget at hente ved at inkorporere produktanbefalinger på jeres webshop.
Sådan skilter du aldersgrænser ved salg af alkohol og tobak
Det har budt på udfordringer for webshops, der sælger tobak og alkohol, at gennemskue helt, hvordan man overholder myndighedernes krav til skiltning.
Danskernes lave returrate kan dække over utilfredse kunder
Danskerne har en lav returrate, men mener det er besværligt at sende varer retur – viser analyse fra Dansk Erhverv. Se hvilke forbrugere der returnerer oftest, og hvilke varer der returneres.
Dårlig oplevelse eller svindel? Misforståelser kan skade nethandel
De fleste anmelder ikke webshopsvindel. Ja, mange opfatter det ikke engang som svindel, men som en slags procesrisiko ved nethandel. En misforståelse, som går ud over lysten til overhovedet at handle online.
Hvad gør I med uafhentede pakker?
Hvordan skal I forholde jer med uafhentede pakker? Bliv klogere på hvad I skal gøre hvis I får en uafhentet pakke retur, hvis kunden ønsker at få varen sendt på ny eller hvis kunden ønsker at fortryde.