e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Vælg kategori:
Emma.dk er blevet frataget e-mærket, da webbutikken ikke har efterlevet påbud udstedt af e-mærket.
e-mærkets anti-svindel enhed har i de første måneder af 2023 registreret en mangedobling i antallet af henvendelser fra danske virksomheder, som får deres brand misbrugt af svindlere online.
For danske forbrugere er sikker betaling den vigtigste faktor for en tryg handel på nettet. Og danske webshops går da også hver dag glip af kunder, som falder fra under checkout, fordi de bliver usikre på, om de trygt kan afgive deres betalingsoplysninger, eller fordi processen bliver for kompliceret. Det vil et nyt samarbejde mellem e-mærket og betalingsløsningen Swiipe adressere.
mbdesign.dk og bullgaming.dk er blevet frataget e-mærket, da webbutikkerne har udvist adfærd, der er uforenlig med e-mærkets retningslinjer.
Pulje-braende.dk har fået frataget deres e-mærke. Det er gjort på baggrund af overtrædelse af e-mærkets retningslinjer på flere punkter.
Forud for e-handelsdagen 2023 har vi spurgt René om hans ambitioner for e-mærkets partnersamarbejder. René ser det bl.a. som sin opgave at bringe mere fokus på brand protection ind i dansk e-handel.
9 ud af 10 af e-mærkets medlemmer siger, at de er e-mærkede for at øge webshoppens troværdighed. I e-mærkets medlemsundersøgelse 2022 har e-mærkets medlemmer også peget på mange andre fordele ved e-mærket. Dem deler vi her.
I det her indlæg vil jeg præsentere dig for de ”fire klassikere” inden for automatisering af webshops. Som jeg tidligere har slået et kraftigt slag for, er prioritering af ens tid helt afgørende. Især når man ikke har en hær af kolleger at trække på.
Du har læst alle e-mærkets juraguides og fulgt dem til punkt og prikke. Alligevel er der i travlheden sneget sig en fejl eller to ind. Der blev glemt et 0 i tilbudsprisen – eller måske er du kommet til at sælge en vare, som faktisk er udsolgt? Hovedreglen er, at bordet fanger. Der er nemlig indgået en bindende aftale, når kunden trykker på betalingsknappen. Og herefter er du som webshop forpligtet til at levere din del af aftalen. Og hvordan forholder du dig så? Vi guider dig her.