Blog
e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Kategori:
Netbutikker sagsøger Nets for 200 mio. kr.
Konkurrenceankenævnet har i dag stadfæstet Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens dom, der pålægger Nets at sænke dankortgebyret.
FDIH, Foreningen for dansk internethandel, rejser nu et erstatningskrav på 200 mio. kr., og vurderer, at dagens dom…
Facebook og brysterne
Sex sælger, men når det kommer til Facebook skal du være forsigtig. Her er man nemlig særligt opmærksomme på sex og nøgenhed, og et par lidt for blottede bryster kan betyde, at tommelfingeren vendes nedad til dit næste markedsføringsfremstød.
Lovlige Facebook konkurrencer – sådan gør du!
Facebook er en oplagt markedsføringskanal for danske netbutikker. For forholdsvis få midler kan du, med den rette strategi, ramme tusindvis af forbrugere, og har du ikke verdens største markedsføringsbudget, er Facebook et godt sted at starte.
Tre måneders fortrydelsesret – Kan det virkelig passe?
Du har sikkert hør det før; som forbrugere i Danmark er man sikret 14 dages returret, når man handler på nettet. Men vidste du, at fortrydelsesretten i visse tilfælde kan forlænges i helt op til tre måneder?
Nej vel, men som forhandler har ma…
Hjælp! Min festivalbillet er blevet væk
Er du, som danskere er flest, så køber du dine festivalbilletter online og skænker dem herefter ikke en tanke, før telt og sovepose er pakket, og du er på vej ud af døren. Men hvad gør du, hvis du pludselig opdager, at festivalbilletten er blevet væk…
Guide: Returner varen korrekt
Vi bliver ofte spurgt, hvordan man som forbruger sikrer sig, at den vare man returnerer nu også er pakket forsvarligt ind. I den forbindelse er der tre ting, det er værd at huske på, når du næste gang returnerer en vare:
Det er dig, de…