Tips & gode råd

Kom godt i gang med MobilePays hurtigkasse 

4. maj 2021

Sabine Aae

Seniorjurist & Fraud Management

sa@emaerket.dk

MobilePay har den mest populære app i Danmark. Og i onlinehandlen er app’en kun blevet
endnu mere populær, siden reglerne om 2-faktorgodkendelse trådte i kraft i starten af året. MobilePay gør det nemlig muligt at springe det sidste trin i 2-faktorgodkendelse over, så dine kunder slipper for det “besværlige” NemID-trin sidst i købsfasen. Og nu har MobilePay også lanceret en hurtigkasse.

Hurtigkassen har særligt to fordele for dine kunder

Hurtigkassen hedder ”MobilePay Checkout”, og med den løsning på din shop, kan dine kunder færdiggøre deres køb endnu hurtigere. Den kobler nemlig betalingen sammen med leveringsoplysningerne.

Smart ikke?

Desuden slipper dine kunder helt for at skulle bruge NemID. Når man bruger MobilePay
til at foretage et køb, logger man nemlig ind med sin personlige kode. Det betyder, at dine kunder helt slipper for at skulle benytte NemID i betalingsprocessen. Og dermed konfronteres kunderne ikke med de udfordringer, som
køb med NemID byder på.

Gratis, hvis du allerede bruger MobilePay Online

Hurtigkassen er et add-on til MobilePay Online, så hvis dine kunder allerede kan betale via MobilePay på din shop, skal du ikke betale
ekstra for løsningen.

Vores samarbejdspartner TeamBlue gør det faktisk ekstra nemt for dig, hvis du ønsker at implementere MobilePays hurtigkasse. De har nemlig sørget for, at deres shopløsninger nu er kompatible med MobilePays hurtigkasse, så du nemt kan begynde at tilbyde MobilePays hurtigkasse til dine kunder.

Hvis du ikke har én af TeamBlues shopløsninger, kan du kontakte din PSP (Payment
Service Provider), og spørge om de understøtter løsningen. Du kan selvfølgelig
også kode selv. Vi har lavet en guide til hvad du i så fald især skal være opmærksom på.

Disse tre krav skal overholdes

Du skal sørge for at følgende 3 punkter er overholdt, hvis du vil
være sikker på at løsningen lever op til lovgivningen, og dermed e-mærkets
retningslinjer. De to første krav kender du allerede fra webshoppen. Det tredje
krav er en særlig anvisning, fordi kundens oplysninger hentes fra MobilePay i
stedet for at kunden selv taster dem ind.

Hvis du eller din PSP er i tvivl om I opfylder disse punkter på shoppen, så må du
endelig kontakte os. Så kigger vi med glæde på det. Spørg hellere en gang for meget, end en gang for lidt, vi elsker at høre fra vores medlemmer.

1) Ordreopsummering

Kunden skal have det fulde overblik over ordren, når der klikkes på Checkout-knappen.  
Dvs. alle produkter, deres specifikationer, fragtprisen og totalsummen skal fremgå af ordreopsummeringen.

2) Accept af handelsbetingelser

Kunden skal acceptere shoppens handelsbetingelser (og have mulighed for at læse dem via link), inden der klikkes på MobilePay Checkout-knappen.

 3) Privatlivspolitik

Det skal være tydeligt for kunden, at kundens oplysninger hentes fra MobilePay-app’en.  
Det skal samtidig være muligt for kunden at læse MobilePays privatlivspolitik via link.

©2020 emaerket.dk