Tips & gode råd

Vis dine kunder, hvor dygtig du er med e-mærkets fragtscore

30. maj 2016

Jesper Arp-Hansen

Administrerende direktør

jah@emaerket.dk

Med lanceringen af to helt nye produkter gør vi det nu endnu nemmere for kunderne at vælge præcis den webshop, som er den rette for dem. Vi kalder de nye produkter for kundescore og fragtscore, og de kan tilkøbes seperat eller som en samlet pakke via medlemsportalen Mit e-mærke.

Fragt er et altafgørende parameter

For knap et år siden begyndte Postnord at levere pakker om lørdagen. Nu spår eksperter, at det blot er et spørgsmål om tid, før kunden også kan få leveret søndag. Ifølge FDIH stopper udviklingen ikke. Her forventer man, at de danske webshops snart kan levere varer til deres kunder 365 dage om året. Ikke for at være flinke, men fordi at hurtig levering og convenience er blevet et altafgørende konkurrenceparameter.

Det er på den baggrund, at vi nu gør det nemmere for de danske forbrugere at finde frem til de webshops, der matcher lige netop deres krav til fragt og levering.

Kun for e-mærkede webshops – Prøv kunde- og fragtscoren gratis den første måned 

Hvad er e-mærkets fragtscore?

Der er ikke behov for indviklede algoritmer eller matematik på A-niveau for at forklare e-mærkets fragtscore. Den viser ganske enkelt i procent, hvor stor en andel af dine ordrer, du afsender inden for 24, 48 eller 72 timer. Hvilken af de tre tidsrammer du skilter med i din e-mærke widget, er helt op til dig, og du kan frit skifte imellem dem.

Systemet bag tager desuden højde for ferie, weekender, og om en ordre lægges uden for almindelig arbejdstid. Og ikke nok med det. De e-mærkede webshops, der tilkøber den nye score, får desuden et dag-til-dag overblik over, hvilke ordrer de skal have ud af døren for at opretholde deres score.

©2020 emaerket.dk