Vi stiller en lang række krav til webshoppen, når den er certificeret hos os. Dette er krav knyttet til købsprocessen og som omhandler tydelige oplysninger om webshoppen, købsflow og handelsbetingelser. Alt sammen for at styrke transparensen i webshoppen og bidrage til en tryggere købsoplevelse. Her kan du se, hvilke krav webshoppen skal efterleve, og hvilke fordele e-mærket giver dig som forbruger.
En certificering er alene et udtryk for, at vores medlemmer efterlever vores retningslinjer og ikke et udtryk for en godkendelse af webshoppen som helhed.
Det betyder, at ikke al lovgivning er gennemgået og vurderet på e-mærkede webshops. Vi kigger ikke på markedsføring, persondata eller særlovgivning.
Vi har ikke taget stilling til vores medlemmers produkter eller ydelser og vurderet om de overholder produktkrav, som fx CE-mærkning.
Vurderingen af, om en e-mærket webshop overholder gældende ret, henhører under de relevante tilsynsmyndigheder, og påses ikke af e-mærket.
Du har nem adgang til webshoppens kontaktdata, og det er altid tydeligt, hvem der står bag virksomheden.
Det fremgår tydeligt, hvornår du får svar på dine henvendelse til kundeservice, som er forpligtet til at svare dig inden for 5 hverdage.
Ved køb af fysiske varer er din handel automatisk sikret med op til 10.000 kroner i hele 2 år gennem vores køberbeskyttelse.
Vores jurister vejleder dig om dine rettigheder og hjælper dig i eventuelle klagesager - helt gratis.
Inden betaling bliver du oplyst om reglerne for fortrydelse og reklamation. Reglerne fremgår også tydeligt i den ordrebekræftelse, du modtager efter din bestilling.
Du bliver oplyst om forventet leveringstid, varens fulde pris inkl. fragt og øvrige omkostninger, og du skal aktivt acceptere webshoppens handelsbetingelser, før du godkender købet.