Fragtscore. Når ”Hurtig Levering” er baseret på fakta.

E-mærkets fragtscore er et unikt målesystem, der fortæller dine besøgende på webshoppen, hvor hurtig du er til at afsende ordrer. Fragtscoren er simpel for dig og dine kunder at bruge, men den er baseret på et perfekt tilpasset system, der tager højde for alle de forskellige variabler, der er for en webshop, når der skal sendes ordrer afsted – uanset om du sælger skræddersyede køkkener eller hårprodukter.

Forklaret helt enkelt, måler systemet, hvor længe der går, fra en ordre kommer ind i shoppen, og til den bliver afsendt.

  • Dataunderbygget KPI
  • Giver en unik konkurrencefordel
  • Understøtter webshoppens troværdighed
Læs mere
Hero image Fragtscore widget Fragtscore popup Fraftscore widget mini
Fragtscore på mobil

Øg din troværdighed med e-mærkets fragtscore

Din fragtscore viser i procent, hvor stor en andel af dine ordrer, du afsender inden for 24, 48 eller 72 timer. Udmålingen resulterer altså i en procentscore, så dine kunder nemt kan se, hvor hurtigt du reelt afsender. Scoren er baseret på de sidste 12 måneders ordreafsendelser, og giver dig dermed mulighed for løbende at optimere scoren.

Den giver dig desuden et dag-til-dag overblik over de ordrer, du skal have ud ad døren for at opretholde dine fragtscore. Du vil opleve, at det effektiviserer måden, du driver din shop på, og skærper din konkurrenceevne.

Når man skal måles på sin evne til afsende ordrer fra sin webshop, er der selvfølgelig en masse hensyn, der skal tages for at kunne give en retvisende og retfærdig score. Alle webshops er forskellige, og langt de fleste har varer, der er årsag til lidt længere leveringstid. Det tages der selvfølgelig højde for i fragtscoren.

Derfor er der ordretyper, der helt automatisk ekskluderes, når den korrekte fragtscore skal udregnes.

Det er blandt andet ordrer, der omfatter følgende:

  • Bestillingsvarer (ikke på lager)
  • Forudbestillinger
  • Specialfremstillede varer
  • Order afgivet i din ferie
  • Afhentningsordrer
  • Ordrer med forsinket betaling
  • Order uden dækning
  • Interne testordrer
  • Kreditkortsvindel

Order afgivet på weekender og helligdage betragtes i øvrigt først som afgivne den næstkommende hverdag.

*Kun for medlemmer. For at benytte kunde- og fragtscoren skal webshoppen være e-mærket.

Fragtscore

Vis fragtscoren på webshoppen

Din fragtscore ligger inkorporeret i din e-mærket widget. Det betyder, at du har en lang række designvalg, når du skal bestemme, hvordan din fragtscore skal vises. Du kan fx bestemme, hvilken side den skal være i, hvor højt eller lavt den skal sidde, og du kan tilpasse den, så den passer til mobilvisning.

Få en KPI på din webshop med hold i virkeligheden

Mange bruger allerede ”Hurtig levering” som en KPI på deres webshop. Ofte bliver det bare en floskel, fordi så mange bruger den, men meget få bakker den op med data.

Med fragtscoren rykker du forrest i bussen og får et validt KPI, som virker troværdigt på dine kunder.

Der er stort set ikke noget alternativ på markedet, så du får samtidig en unik mulighed for at underbygge gængse påstande, som vil give dig en fordel, når du skal markedsføre dig, og når kunderne skal vælge, om de vil handle hos dig – eller i en anden webshop.

Fragtscore på widget

Kontakt os

Vil du kontaktes af en af vores konsulenter?

Udfyld formularen her:

Kontakt os

Vil du kontaktes af en af vores konsulenter?
Udfyld formularen her:

Hvilke produkter vil du høre nærmere om?

©2024 emaerket.dk