Martin Paludan
Public Relations Manager
mpa@emaerket.dk 44 85 85 94Vælg kategori:
Dansk Industris e-commerce tracker for Q1 peger på, at der er noget at hente ved at inkorporere produktanbefalinger på jeres webshop.
De fleste anmelder ikke webshopsvindel. Ja, mange opfatter det ikke engang som svindel, men som en slags procesrisiko ved nethandel. En misforståelse, som går ud over lysten til overhovedet at handle online.
En ny analyse fra Dansk Erhverv hejser alligevel et par røde flag. Forbrugerne er nemlig mere bekymrede for svindel og hurtige til at droppe købet, hvis de føler sig usikre på en webshop.
I et nyt IT-projekt i samarbejde med e-mærket automatiserer Sikkerhedsstyrelsen nu en central del af det arbejde, som skal sikre, at danske forbrugere ikke kan bestille farlige produkter hjem fra britiske webshops.
Joken i Neglefebers community går på, at rigtig mange af de trofaste kunder køber nye produkter ret ofte. Eller måske endda rigtig ofte. Og at det for en ægtefælle er ret tydeligt at se, at der igen er blevet brugt penge på negleudstyr, når produkterne fra Neglefeber ankommer i de helt lyserøde brandfarver.
I e-mærket ser vi nu en tendens på svindel-webshops inden for især tøj og mode, hvor svindlerne udnytter ”København” i deres navn og markedsføring. Derfor advarer vi nu mod en række svindel-webshops.
En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at 84 % af danske forbrugere kender e-mærket.
Navnet lyder til forveksling som Zalando, men modsat den tyske e-handelsgigant, som mange hver dag modtager tøj og sko fra, kan man som ”kunde” hos Balando.dk langt fra være sikker på at få sine varer.
Via et nyt samarbejde med e-mærket vil Ønskeskyen sikre mere tryghed for deres mere end to millioner danske brugere. Det skal ske ved at give de webshop-partnere, som allerede er e-mærkede, mulighed for at vise deres certificering direkte på platformen og ved at gøre det attraktivt for endnu flere at blive e-mærkede.
For danske forbrugere er sikker betaling den vigtigste faktor for en tryg handel på nettet. Og danske webshops går da også hver dag glip af kunder, som falder fra under checkout, fordi de bliver usikre på, om de trygt kan afgive deres betalingsoplysninger, eller fordi processen bliver for kompliceret. Det vil et nyt samarbejde mellem e-mærket og betalingsløsningen Swiipe adressere.