Hvorfor opdaterer vi vores retningslinjer?

Otte ud af 10 danskere handler på nettet, og for mange er det blevet en naturlig del af hverdagen. Derfor er forventningerne også steget: Det skal være nemt at handle sikkert.

Men hvad betyder det, at det skal være nemt? Igennem 2022 har vi foretaget en række forbrugeranalyser. Her peger forbrugerne især på, at juridisk information skal være let tilgængelig. Og at deres personlige oplysninger skal være sikre.

Derfor har vi bl.a. foretaget disse tilføjelser til e-mærkets certificering:

  • CVR-nummeret og det juridiske navn på virksomheden skal fremover fremgå af forsiden. Dette indføres for at øge kundernes tryghed, idet de nemt og ensartet på alle e-mærkede webshops kan se, hvem der står bag virksomheden.
  • Forsiden skal indeholde et selvstændigt link til information og fremgangsmåde ved fortrydelse, så kunden nemt kan tilgå det.
  • Sikker betaling i form af krav om SSL-certifikat, som sikrer en krypteret forbindelse på hele webshoppen, så dine kunder sikkert kan dele deres kortoplysninger.
Billede har ikke nogen beskrivelse

FAQ

Hvor stor er opdateringen?

Langt de fleste af e-mærkets certificeringskriterier er de samme, som de altid har været. Så selvom det vil variere alt afhængigt af ens webshop, vil der formentlig mest være tale om justeringer og tilføjelser.

Må vi stadig bruge e-mærket på webshoppen, selvom vi ikke har fået implementeret opdateringerne endnu?

Ja, det må I helt ind til 20. september 2024, hvor vores nye retningslinjer træder i kraft.

Har du yderligere spørgsmål? Skriv til jura@emaerket.dk

©2023 emaerket.dk