Spam

Spam Podcastserie 1# - Den nye spamvejledning og forhåndsafkrydsning (med Forbrugerombudsmanden)

Lasse Jacobsen

Kommunikationskonsulent

lj@emaerket.dk

Der er vist ingen, der i dag er i tvivl om, hvorfor de helt store virksomheder bruger så mange kræfter og så utroligt store summer penge på reklamer og markedsføring. For lykkes man med sin markedsføring, kan man indprente sit produkt eller ens brand i hovederne på generationer af mennesker og man kan skabe sig en rigtig sund og god forretning, hvis man har helt styr på sin markedsføring.


På den anden side, kan det dog også være en dyr fornøjelse, hvis ikke man har helt styr på reglerne. Der kan nemlig være store bøder forbundet med at overtræde spamforbuddet og markedsføringsloven.

Denne podcast er kommet til verden, da Forbrugerombudsmanden i december 2018 udgav en ny spamvejledning. En vejledning, der skal gøre det nemmere for virksomheder at overholde reglerne. Lige præcis som denne podcast vil forsøge. At gøre det nemmere for dig som webshopejer at navigere rundt i de mange komplicerede og til tider indviklede love og regler.

Så kan du nemlig bruge tiden på det, som du sikkert er bedst til.

Nemlig at drive din forretning.


Spampodcasten er kommet til verden i et tæt samarbejde med Forbrugerombudsmanden. Og i podcasten vil du møde - udover førnævnte Steen Rasmussen – Chefkonsulent, Karen Søndergaard, og jurist Frederik Von Bülow, der til dagligt arbejder for netop Forbrugerombudsmanden.

Fremtiden for markedsføringen og den nye spamvejledning

I første afsnit af denne podcastserie i to dele skal vi høre fra Forbrugerombudsmanden selv. Vi spørger hvorfor den nye spamvejledning kommer netop nu, og om hvordan man indhenter samtykke på den helt rigtige måde til din markedsføring. Og så skal vi også høre om forhåndsafkrydsning på din webshop.

Vi skal dog også en tur forbi IIH Nordic og Steen Rasmussen, der vil forsøge at give et bud på, hvordan fremtiden indenfor digital markedsføring vil se ud, og hvilke muligheder der vil opstå indenfor dette felt, der bare aldrig stopper sin udvikling.

©2020 emaerket.dk