Vi har nu lanceret e-mærket Reviews

Case studie

Sådan reddede Alstrom.dk deres rating på Trustpilot med e-mærket Reputation Manager

Alstrøms rating på Trustpilot gik på en uge fra 3,9 til 4,4 og er nu stabiliseret på 4,6 – udelukkende med ægte anmeldelser og e-mærket Reputation Manager.

3,9

oprindelig rating på Trustpilot

4,4

efter én uge med Reputation Manager

4,6

efter én måned med Reputation Manager

Problemet - En støt faldende rating

Alstrøm havde for år tilbage været betalende kunde hos Trustpilot med tusindvis af gode anmeldelser, men havde alligevel overraskende svært ved at opretholde en høj rating. Efter at have opsagt samarbejdet oplevede Alstrøm en yderligere faldende rating.

"En af de største udfordringer for en webshop er at vedligeholde en rating på flere forskellige platforme. Vi har især haft udfordringer med Trustpilot, hvor hverken et dyrt betalt samarbejde eller egne udsendelser fik tilstrækkeligt mange kunder til at give positive anmeldelser.

Dette resulterede i en faldende Trustscore, som stod i skarp kontrast til vores rating hos e-mærket Reviews."

Så hvad gør man, når man har taget en beslutning om ikke at ville betale til Trustpilot, men heller ikke er tosset med at ens rating er meget lavere, end den plejede at være? Nogen gange skal man bare tage telefonen…

Løsningen - Sådan fungerer Reputation Manager

I foråret 2025 ledte vi nemlig efter et medlem, hvor vi kunne få lov til at teste vores Reputation Manager-koncept, som er et add-on til e-mærket Reviews.

Vi mente, at vi ville kunne hjælpe medlemmer med at genoprette – eller som minimum opretholde – deres rating på andre anmeldelses platforme som Trustpilot, Google Reviews og Facebook, selvom de brugte e-mærket Reviews.
 
Helt konkret fungerer det ved:

Alt foregår automatisk – og ja, du bestemmer selvfølgelig selv fordelingen af kunder mellem de forskellige platforme. Det du IKKE kan påvirke er, hvordan positive/negative anmeldelser fordeles. Det sker fuldstændigt tilfældigt, så der altid gives et så retvisende billede af din rating som muligt på tværs af alle platforme.

Med alt på plads trykkede vi på knappen og Reputation Manager begyndte at bede kunder om anmeldelser på Trustpilot også. Da vi samtidig havde opbygget en lille base af Alstrøms kunder fra de sidste 14 dage, havde vi et barnligt håb (direkte citat fra en kollega herinde) om, at vi ville kunne se bare en lille effekt allerede efter nogle dage.

Resultatet - Fikset på en weekend

Testen blev startet en fredag formiddag og allerede hen over weekenden kunne vi, se hvor det bar hen ad. Udgangspunktet var som sagt en rating på 3,9. Lørdag eftermiddag hed den 4,2. Søndag hed den 4,3.

Videre til mandag morgen og små jubelbrøl og high-fives blandt os mere datanørdede typer i Produkt og Marketing. Og for at det ikke skulle være løgn kom den i løbet af ugen op på 4,4 og har nu en måned senere stabiliseret sig med en 4,6 rating på Trustpilot.

Så ja, vi er faktisk sindssygt stolte af det Reputation Manager, vi har udviklet. For hvor fedt er det ikke lige, at vi kan hjælpe Alstrøm og vores andre medlemmer med at løse en af deres store bekymringer, når de ikke ønsker at betale til Trustpilot. Heldigvis står vi ikke alene med den holdning.

"Resultaterne taler for sig selv. På blot en uge steg vores Trustscore fra 3,9 til 4,4 og har siden stabiliseret sig omkring 4,6, hvilket giver et mere retvisende billede af kundernes oplevelser.

Når e-mærket sender anmodninger om anmeldelser, er kunderne bare mere tilbøjelige til at klikke og svare. Derfor kan jeg varmt anbefale at bruge e-mærket Reviews og Reputation Manager til indsamling af kundetilfredshed."

Reputation Manager får du som en del af e-mærkets Plus-medlemskab, hvor du også får e-mærket Reviews. Det er Jan fra Alstrøm så glad for, at de også har implementeret det på deres andre webshops Emilys og Pricestar.

Klar til flere konverteringer?

Hvis du også tænker, at din forretning både kunne bruge lidt flere konverteringer og opretholde din rating på tværs af platforme, så kan du her blive klogere på, hvordan e-mærket Reviews og Reputation Manager hjælper din webshop.

Og kan du slet ikke vente med at komme i gang, så kan du melde din webshop ind det samme (Jan har Plus-medlemskab til alle sine webshops) eller kontakte os her, hvis der er noget, vi kan hjælpe med eller du mangler svar på.

Klar til flere konverteringer?

Vi hjælper med at skabe succesfulde danske webshops.
e-mærket Reviews er:

• det bedste du kan gøre for din konverteringsrate (effektgaranti)
• billigere end du er vant til (vi er non-profit)
• løsningen til at opretholde din rating på andre platforme

Tilmeld nyhedsbrev

Få nyheder, vejledninger og guides til e-handel og sikker shopping samt markedsføring. Vi sender 2-3 gange om måneden og du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Læs vores persondatapolitik for tilmelding til nyhedsbrev her.

Kontakt os

Vil du kontaktes af en af vores konsulenter vedrørende medlemskab?

Udfyld formularen her:

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage.