Case studie
Sådan reddede Alstrom.dk deres rating på Trustpilot med e-mærket Reputation Manager
Alstrøms rating på Trustpilot gik på en uge fra 3,9 til 4,4 og er nu stabiliseret på 4,6 – udelukkende med ægte anmeldelser og e-mærket Reputation Manager.


3,9
oprindelig rating på Trustpilot
4,4
efter én uge med Reputation Manager
4,6
efter én måned med Reputation Manager
Problemet - En støt faldende rating
Alstrøm havde for år tilbage været betalende kunde hos Trustpilot med tusindvis af gode anmeldelser, men havde alligevel overraskende svært ved at opretholde en høj rating. Efter at have opsagt samarbejdet oplevede Alstrøm en yderligere faldende rating.
"En af de største udfordringer for en webshop er at vedligeholde en rating på flere forskellige platforme. Vi har især haft udfordringer med Trustpilot, hvor hverken et dyrt betalt samarbejde eller egne udsendelser fik tilstrækkeligt mange kunder til at give positive anmeldelser.
Dette resulterede i en faldende Trustscore, som stod i skarp kontrast til vores rating hos e-mærket Reviews."Jan Hansen
Så hvad gør man, når man har taget en beslutning om ikke at ville betale til Trustpilot, men heller ikke er tosset med at ens rating er meget lavere, end den plejede at være? Nogen gange skal man bare tage telefonen…
Løsningen - Sådan fungerer Reputation Manager
- En verificeret kunde giver sin ja/nej anbefaling i e-mærket Reviews
- Reputation Manager inviterer kunden til at give en uddybende anmeldelse på enten e-mærket Reviews eller en ekstern anmeldelsesplatform som eksempelvis Trustpilot
- Sendes kunden til en anden platform, skal de igen afgive en rating og så lave en uddybende anmeldelse
Alt foregår automatisk – og ja, du bestemmer selvfølgelig selv fordelingen af kunder mellem de forskellige platforme. Det du IKKE kan påvirke er, hvordan positive/negative anmeldelser fordeles. Det sker fuldstændigt tilfældigt, så der altid gives et så retvisende billede af din rating som muligt på tværs af alle platforme.
Med alt på plads trykkede vi på knappen og Reputation Manager begyndte at bede kunder om anmeldelser på Trustpilot også. Da vi samtidig havde opbygget en lille base af Alstrøms kunder fra de sidste 14 dage, havde vi et barnligt håb (direkte citat fra en kollega herinde) om, at vi ville kunne se bare en lille effekt allerede efter nogle dage.
Resultatet - Fikset på en weekend
Testen blev startet en fredag formiddag og allerede hen over weekenden kunne vi, se hvor det bar hen ad. Udgangspunktet var som sagt en rating på 3,9. Lørdag eftermiddag hed den 4,2. Søndag hed den 4,3.
Videre til mandag morgen og små jubelbrøl og high-fives blandt os mere datanørdede typer i Produkt og Marketing. Og for at det ikke skulle være løgn kom den i løbet af ugen op på 4,4 og har nu en måned senere stabiliseret sig med en 4,6 rating på Trustpilot.
"Resultaterne taler for sig selv. På blot en uge steg vores Trustscore fra 3,9 til 4,4 og har siden stabiliseret sig omkring 4,6, hvilket giver et mere retvisende billede af kundernes oplevelser.
Når e-mærket sender anmodninger om anmeldelser, er kunderne bare mere tilbøjelige til at klikke og svare. Derfor kan jeg varmt anbefale at bruge e-mærket Reviews og Reputation Manager til indsamling af kundetilfredshed."Jan Hansen
Reputation Manager får du som en del af e-mærkets Plus-medlemskab, hvor du også får e-mærket Reviews. Det er Jan fra Alstrøm så glad for, at de også har implementeret det på deres andre webshops Emilys og Pricestar.
Klar til flere konverteringer?
Klar til flere konverteringer?
Vi hjælper med at skabe succesfulde danske webshops.
e-mærket Reviews er:
• det bedste du kan gøre for din konverteringsrate (effektgaranti)
• billigere end du er vant til (vi er non-profit)
• løsningen til at opretholde din rating på andre platforme