Hvis du oplever problemer efter at have handlet på en e-mærket webshop, og du ikke selv kan løse situationen med webshoppen, kan du få hjælp hos e-mærket.
Hvorfor bruge e-mærkets forbrugerhjælp?
Vi kontakter webshoppen og beder om deres side af sagen. Vi vejleder altid både dig og webshoppen i juraen og forsøger at finde en løsning. Hvis det ikke er muligt at finde en løsning i sagen, vejleder vi dig om dine klagemuligheder fx hos Forbrugerklagenævnet. e-mærket har ikke mulighed for at træffe en afgørelse, som er juridisk bindende for sælger. Dog kan vi fratage e-mærket fra webshoppen, hvis webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser.
Hvis webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser jævnfør e-mærkets retningslinjer, kan du have mulighed for at benytte dig af e-mærkets køberbeskyttelse på op til 10.000 kr.
Du kan læse mere om, hvad vores Køberbeskyttelse dækker her. Dine muligheder for at indbringe sagen for private klagenævn, fx Forbrugerklagenævnet, eller domstolene påvirkes ikke af, at vi behandler sagen.
Udfyld nedenstående formular for at oprette sagen hos os.
Felter markeret med * er obligatoriske, for at vi kan behandle din sag.