e-mærkets blog giver dig viden og nyheder om krav og regler vedrørende e-handel, kundeservice, digital markedsføring og det at drive webshop i Danmark.
På bloggen giver vores team af jurister dig indsigt i alt, hvad der er at vide om jura, der vedrører e-handel, og vi sætter en ære i at skrive i et sprog, der kan forstås af alle – det der kaldes ”plain legal language”. Du får desuden tips og gode råd om konverteringsoptimering, online kundeservice, og indimellem inviterer vi en specialist fra vores store partnernetværk til at gæsteblogge.
Vælg kategori:
mbdesign.dk og bullgaming.dk er blevet frataget e-mærket, da webbutikkerne har udvist adfærd, der er uforenlig med e-mærkets retningslinjer.
Pulje-braende.dk har fået frataget deres e-mærke. Det er gjort på baggrund af overtrædelse af e-mærkets retningslinjer på flere punkter.
Forud for e-handelsdagen 2023 har vi spurgt René om hans ambitioner for e-mærkets partnersamarbejder. René ser det bl.a. som sin opgave at bringe mere fokus på brand protection ind i dansk e-handel.
9 ud af 10 af e-mærkets medlemmer siger, at de er e-mærkede for at øge webshoppens troværdighed. I e-mærkets medlemsundersøgelse 2022 har e-mærkets medlemmer også peget på mange andre fordele ved e-mærket. Dem deler vi her.
I det her indlæg vil jeg præsentere dig for de ”fire klassikere” inden for automatisering af webshops. Som jeg tidligere har slået et kraftigt slag for, er prioritering af ens tid helt afgørende. Især når man ikke har en hær af kolleger at trække på.
Du har læst alle e-mærkets juraguides og fulgt dem til punkt og prikke. Alligevel er der i travlheden sneget sig en fejl eller to ind. Der blev glemt et 0 i tilbudsprisen – eller måske er du kommet til at sælge en vare, som faktisk er udsolgt? Hovedreglen er, at bordet fanger. Der er nemlig indgået en bindende aftale, når kunden trykker på betalingsknappen. Og herefter er du som webshop forpligtet til at levere din del af aftalen. Og hvordan forholder du dig så? Vi guider dig her.
e-mærkets seniorjurist Sabine Aae giver råd om, hvordan du kan handle sikkert til Black Friday og ikke være bange for at slå til ved et godt tilbud.
Nye tal fra Dansk Erhverv viser, at der i år er endnu flere forbrugere, som regner med at handle til Black Friday. Derfor vil der igen i år være rift om hyldemeteren i de forskellige pakkeshops. Men hvordan er du og dine kunder stillet, hvis den valgte pakkeshop er fyldt, så pakken bliver leveret et andet sted end aftalt?
Overvejer du at tilbyde dine kunder en forlænget fortrydelsesfrist i forbindelse med Black Friday eller hen over julen? Her guider vi dig igennem nogle af de ting, du skal være opmærksom på.