Dårlig oplevelse eller svindel? Misforståelser kan skade nethandel

De fleste anmelder ikke webshopsvindel. Ja, mange opfatter det ikke engang som svindel, men som en slags procesrisiko ved nethandel. En misforståelse, som går ud over lysten til overhovedet at handle online.
Danskernes lave returrate kan dække over utilfredse kunder

Danskerne har en lav returrate, men mener det er besværligt at sende varer retur – viser analyse fra Dansk Erhverv. Se hvilke forbrugere der returnerer oftest, og hvilke varer der returneres.
Sådan skilter du aldersgrænser ved salg af alkohol og tobak

Det har budt på udfordringer for webshops, der sælger tobak og alkohol, at gennemskue helt, hvordan man overholder myndighedernes krav til skiltning.
Påske er en online højtid

Forbrugerne er klar til påske, og traditionelt er det en højtid der giver anledning til store salgsmuligheder for e-handel.
Er jeres kunder bange for at blive svindlet?

En ny analyse fra Dansk Erhverv hejser alligevel et par røde flag. Forbrugerne er nemlig mere bekymrede for svindel og hurtige til at droppe købet, hvis de føler sig usikre på en webshop.
finesmile.dk og scandinavianrest.dk frataget e-mærket

finesmile.dk og scandinavianrest.dk er blevet frataget e-mærket, da webbutikkerne har udvist adfærd, der er uforenelig med e-mærkets retningslinjer.
Væksten er tilbage – og flere forventer at handle mere i 2024

Væksten er tilbage og flere forventer at handle mere online i 2024. En positiv opstart for 2024.
E-handelsanalysen 2023 fra Dansk erhverv er landet, og vi dykker ned i alle tendenserne her.
e-mærkede webshops i spil om e-handelsprisen 2024

Kampen om Dansk Erhvervs e-handelspris 2024 er i gang!
Mange e-mærkede webshops er placeret på Top20 listen.
Få det fulde overblik her.
Undgå bøder: Har I styr på fortrydelsesretten og oplysningspligten?

Tidligere kunne det kun give bøder, hvis man slet ikke oplyste om fortrydelsesret. Nu er der dog også risiko for bøder, hvis man ikke oplyser tilstrækkeligt om proceduren, når ens kunder vil gøre brug af den. Ligesom andre manglende oplysninger i forbindelse med købet nu også kan resultere i bøder.
Farlige produkter fra Storbritannien skal bekæmpes med nyt teknologisk værktøj

I et nyt IT-projekt i samarbejde med e-mærket automatiserer Sikkerhedsstyrelsen nu en central del af det arbejde, som skal sikre, at danske forbrugere ikke kan bestille farlige produkter hjem fra britiske webshops.