Tips & gode råd Om e-mærket

Analyse fra Google giver dig tre gode grunde til at blive e-mærket

24. august 2020

Billede har ikke nogen beskrivelse

Årsagerne til, at en kunde vælger at købe i netop din webshop, kan være en rodet affære at analysere sig frem til, skriver Google Insight i en analyse. Derfor valgte forskerne at se nærmere på, hvad det er, der kan udløse et køb på din webshop.

De seks mest hyppige årsager til, at kunder valgte at købe på en webshop var ifølge Google, disse:

Beskrivelser af produkter: Små beskrivelser af forskellige nøgleprodukter kan gøre det nemmere for dine kunder at tage beslutningen om at købe produktet.

Hurtig fragt: Jo længere tid en kunde skal vente på sin varer, desto dårligere kommer dit tilbud om at købe varen til at virke.

Social Proof: Anbefalinger og anmeldelser kan være med til at overtale din kunde til at købe en vare.

Få vare på lager: Er der færre vare på lager af en bestemt vare, bliver varen mere attraktiv at købe

Autoritet: Bliver din webshop bakket op af eksperter eller autoriteter, dine kunder stoler på, bliver du mere troværdig.

Gratis vare: At give en gratis vare med i forbindelse med et køb, kan være en effektiv motivator for at gennemføre købet.

Som man kan læse ud af ovenstående, er der ikke lighed imellem de faktorer, der gør, at en
kunde foretager et køb i en given webshop. Men forsøger du at implementere flere af netop de ovenstående faktorer, vil der være større sandsynlighed for det.

Kigger man på det med e-mærkede briller, kan man zoome ind på tre faktorer af de
ovenstående seks, som du kan få med i dit medlemskab hos e-mærket. Det gælder
den autoritære del, social proof-delen og den hurtige fragt.

Og nej, du får ikke hurtig fragt med i dit medlemskab. Men det vender vi tilbage til.

Bakkes op af de mest respekterede i landet

Den autoritære del får du helt automatisk med, når din webshop bliver certificeret. For når den er det, får du nemlig lov til at vise e-mærket på din webshop. Et mærke som bliver bakket op af flere af de mest betydningsfulde organisationer inden for handel. Blandt andet Dansk Erhverv, Forbrugerrådet TÆNK og Dansk Industri, som alle er blandt vores syv stifterorganisationer. Desuden viser vores egne forbrugerundersøgler også, at e-mærket år efter år er det mest troværdige e-handelsmærke, der er på markedet. Hvad og hvem, e-mærket er, kan du læse mere om her.

Kundescoren

Når du er medlem af e-mærket, kan du også tilkøbe dig til muligheden for at bruge social
proof, som et element til at overtale dine kunder til at købe i din webshop.
e-mærkets Kundescore giver dine kunder mulighed for med få tryk at anmelde deres
købsoplevelse på din webshop. På den måde kan du tydeligt vise resten af verden,
hvor tilfredse dine kunder er med at have handlet på din webshop. Noget der
altså kan være en rigtig god motivator for at handle på din shop. Læs mere om e-mærkets
kundescore her.

Fragtscoren

Gør du en dyd ud af at sende dine pakker hurtigt afsted, men har svært ved at finde idéer
til, hvor du viser det på din webshop, kan du også tilkøbe e-mærkets Fragtscore. Med Fragtscoren fremgår det tydeligt, hvor hurtig du er til at sende varer afsted til dine kunder, og de ved så altså præcist, hvad de skal forvente, når de vælger at handle hos dig. Fragtscoren, kan du læse mere om her.

Hvis du både vil vise det ene og det andet, har vi også vores Kunde- og Fragtscore i én også
samme løsning. Så kan du både fremvise dine kunders tilfredshed, samtidig med, at du viser, hvor hurtig du er til at sende dine pakker afsted. Se et par eksempler på hvordan det ser ud her.

Vil du også læse hele Googles analyse med alle de detaljer, der følger med, kan du dykke ned i den her.



©2024 emaerket.dk