Økonomisk sikring på op til 10.000 kr. per handel

Køberbeskyttelsen via e-mærket er gratis

Ud over vores succesfulde mæglings- og sagsbehandlingsfunktion dækker e-mærkets køberbeskyttelse fra den 17. marts 2015 over en unik økonomisk sikring på op til kr. 10.000,- per handel ved fysiske varer.

Køberbeskyttelsen er gratis og omfatter helt automatisk dig og alle andre kunder, der handler fysiske varer på e-mærkede webshops.

... og den er unik!

Din køberbeskyttelse via e-mærket er unik inden for såvel dansk som international e-handel. Den sikrer dig - i endnu højere grad end tidligere - en tryg og gennemskuelig e-handel på e-mærkede webshops.

Vi dækker op til 10.000 kroner per handel

I forbindelse med uoverensstemmelser kan køberbeskyttelsen dække dine økonomiske tab - ved køb af lovlige, fysiske varer - med op til 10.000 kroner per handel i 2 år, efter købet har fundet sted.

Se efter e-mærket, når du shopper online!

  • Køberbeskyttelse på kr. 10.000,-
  • En nem og gennemskuelig handel
  • Løbende kontrolleret

Opret sag

e-mærkets unikke køberbeskyttelse: Trin-for-trin

Når du handler på en e-mærket webshop, er du helt automatisk dækket af e-mærkets unikke køberbeskyttelse.

Køberbeskyttelsen er GRATIS for dig som kunde, og vi hjælper med alle sager uanset beløbsstørrelse!

Køberbeskyttelsen dækker

• Gratis og effektiv sagsbehandling (i snit 30 dage)
• Mægling og dialog mellem dig og den e-mærkede webshop
• Økonomisk sikring på op til kr. 10.000,- pr. handel ved fysiske varer!

Køberbeskyttelsen dækker helt op til 2 år efter varen er leveret!

Mægling og dialog

e-mærket vil som udgangspunkt bistå kunde og webshop med at opnå en rimelig løsning.

I dialogen sørger vi for, at webshoppen og kunden er vejledt om de regler og den praksis, der er på det pågældende område – herunder også hvis der ikke er noget praksis at læne sig op ad. I så fald oplyser vi om hvilke parametre der lægges vægt på ved en vurdering af sagen.

Økonomisk sikring op til 10.000 kr.

Er en mindelig løsning ikke mulig, kan vi sikre kunden økonomisk, hvis kunden har købt en fysisk vare, og vi vurderer, at webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser som e-mærket i relation til:

• Levering
• Fakturering samt hævning og refundering
• Returnering (herunder værdiforringelse)
• Reklamation og mangler*
• Efterlevelse af afgørelser fra domstole og klagenævn

Dækket i hele 2 år

Køberbeskyttelsen dækker dig som kunde, helt op til 2 år efter varen er leveret, uanset om webshoppen efterfølgende ikke længere er e-mærke-certificeret. Du skal blot klage til e-mærket inden 60 dage fra dit krav er opstået.

Sådan gør du

For at få hjælp skal du, senest 60 dage efter dit krav er opstået, oprette en sag via vores sagsbehandlingsformular (Klik på knappen Opret sag her på siden). Her har du mulighed for at uploade de relevante dokumenter, vores jurister skal bruge for at kunne behandle din sag.

Det dækker den økonomiske sikring ikke

Økonomiske tab, du kan få dækket andre steder, f.eks. via indsigelsesordningen

Derudover dækker den ikke, hvis webshoppen går konkurs eller lukker, eller i forbindelse med produktansvar, positiv opfyldelsesinteresse, indirekte tab, renter, dækning af ikke økonomiske tab eller i tilfælde af prisfejlssager.

Vejledning ved konkurs

Skulle det mod forventning ske at webshoppen lukker eller går konkurs, så sidder vores jurister klar til at hjælpe og vejlede dig ift. dine rettigheder og dialogen med kurator. Dit økonomiske tab dækkes dog ikke.

Tilbud om udbetaling

Størrelsen på den økonomiske kompensation, e-mærkets jurister når frem til i behandlingen af din sag, skal udelukkende forstås som et tilbud til dig. Du kan vælge ikke at acceptere tilbuddet og i stedet at bringe sagen for en domstol eller et klagenævn. Det betyder så, at vi lukker din sag, og at du ikke kan få den behandlet hos os igen. Vælger du at acceptere vores tilbud, betyder det, at du accepterer at sagen afsluttes og at du fraskriver dig muligheden for at gå videre med sagen.

e-mærkets forpligtigelser

e-mærket forpligter sig til at sikre, at alle sager af samme type bliver behandlet ens.

 

* I forbindelse med en reklamation/mangel skal den erhvervsdrivende på tilstrækkelig vis og inden for rimelig tid undersøge den pågældende vare. I tilfælde af en afvisning af reklamationen skal den erhvervsdrivende, på tilstrækkelig vis, kunne dokumentere baggrunden for vurderingen, jf. e-mærkets retningslinjer pkt. 4.

 

Vi står klar til at hjælpe!

Karina 150X150

Karina sidder klar ved telefonen.

Har du behov for hjælp, kan du altid ringe til os på:

44 85 85 90


Åbningstider:

Man-Fre 09:00 - 15:00
Weekenden Lukket